Kehostressi sulaa kesähelteillä!

 

Tämä kevät on ollut itselleni ihmeiden aikaa. Ihan kuin kaikki ovet olisi kiskaistu kerralla levälleen ja näytetty että valitse siitä, kaikki on mahdollista!

Olenkin heittäytynyt antaumuksella seuraamaan intuitiotani ja samalla vastustus, kontrollointi ja ulkoapäinohjautuvuus on perääntynyt suorastaan hullun vauhdilla ja heitellyt viimeisiä kapuloita rattaisiin.

Kutsun tätä tilaa ihmeiden vastaanottamisen- tilaksi. Kuulostaa ehkä hieman liian hörhöltä mielentilalta arkisen päiväminän rinnalle. Salaisuus onkin siinä, että me olemme vapaita elämään juuri sellaisina yksilöinä kuin tunnemme olevamme. Itse olen valinnut minulle luontaisen elämäntyylin, eli jalat maassa ja pää pilvissä! Luovuuteni on herännyt unestaan ja saan seurata luontaisesti ja lempeästi elämän polkua omaan suuntaani. Samalla olen kuitenkin jalat maassa ja arjen flowssa tiukasti kiinni.

Antautuminen ja rehellisyys elää oman näköistä elämää on ihmisen parasta aikaa. Eikö vaan? Sitä varten me täällä ollaan.

Joka tapauksessa olen huomannut että kaikenlainen vastustus myös omaa  kehoa kohtaan on sulanut kesähelteiden myötä.

Miltä tuntuu ajatus:

Minä en ole kehoni. Olen vapaa.

Pitkin päivää, kun huomaat ajattelevasi negatiivisesti kehostasi, vaihda ajatus “ Minä en ole kehoni. Olen vapaa “- ajatukseen. Sano tätä ajatusta ääneen ja tarvittaessa kovalla äänellä! Aluksi harjoitus saattaa tuntua lähes mielipuoliselta, mutta sinun on opetettava aivosi uuteen ajattelutapaan itsestäsi.

Tämä kaikki uusi ajattelu on aluksi hämmentävää egollesi ja se vastustelee uutta vapauttasi. Se on vain hyvä merkki, tiedät että olet ottanut askeleen eteenpäin tielläsi. Voit aluksi jopa teeskennellä sanomaasi, sillä ei ole väliä, vain toistamisella on merkitystä ja vanhojen ajatusmallien paikkaamisesta uusilla.

Luovuta kehostressi kesähelteelle. Anna sen sulaa ja nauti upeasta, aidosta itsestäsi. Jos ajatus luovuttamisesta tuntuu hankalalle ja vaikealle

( mehän olemme kuitenkin tottuneet kuuntelemaan pinnallista egon ääntä jatkuvasti arkisia toimintoja ja ajatuksia ohjailemassa ), niin kokeile läsnäoloharjoitusta ja kevyttä kehomeditaatiota:

  • Istu alas rauhassa ja sulje silmäsi hetkeksi.
  • Keskity aluksi hengitykseesi ja sen luonnolliseen virtaan. Pääset samalla kevyeen läsnäolon tilaan.
  • Anna hengityksesi syventyä, vedä keuhkot täyteen ilmaa nenän kautta ja puhalla ulos suun kautta. Toista tätä muutaman hengityskierroksen ajan.
  • Ota hetki ja mieti mitä pelkoja päivääsi ja itseesi kohdistuu.
  • Hengitä nyt ajatuksiasi sisään ja kunnioita niitä tuntemuksia mitä sinussa herää. Pelko, epämiellyttävät tunteet, jännitykset…ne ovat vain tunteita. Ole läsnä tunteillesi ja anna niiden tulla pinnalle.
  • Puhalla ulos ja tunne kuinka samalla puhallat epämiellyttävät tunteet ulos itsestäsi. 
  • Toista tätä ja hyväksy kaikki tunteet jotka nousevat pintaan.
  • Puhalla tunteet ulos. Anna niiden mennä.
  • Ota muutama viimeinen syvähengitys ja kun olet valmis, avaa silmäsi.

 

Jos sinusta tuntuu, että haluaisit työstää vielä vähän syvemmin ajatuksia stressistä, suorittamisesta ja epämiellyttävistä tunteista, tilaa ilmainen Suorittamisesta seesteisyyteen mini- workshop.

Elämme kuitenkin pitkälti päiväminämme ehdoilla ja ne ehdot saattavat olla välillä julmat. Itsensä vähättely, kontrollointi ja stressaaminen ovat monelle jopa luonnollisia mielentiloja. Tässä mini- workshopissa kerron miten voit antautua elämän flowlle ja päästää irti kontrollista ja omaan itseen kohdistuvista uskomuksista.

Tilaa siis TÄÄLTÄ Suorittamisesta seesteisyyteen mini- workshop.

 

 

Jaa jos tykkäsit 🙂Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Leave a Reply